Fotografia produktowa

Fotografia produktowa – jak prawidłowo zaprezentować produkt?

Zapewne co najmniej raz zdarzyło Ci się kupić coś na portalu internetowym. I dobrze wiesz, że użytkownicy kupują oczami. Opis aukcji przykuwa uwagę dopiero jako drugi – podstawą udanej transakcji jest dobrze wyeksponowany produkt. O tym, jak zaprezentować przedmiot na zdjęciu, by przyciągnąć odbiorcę, dowiesz się z poniższego artykułu.

Jak prawidłowo zaprezentować produkt

Fotografia produktowa – co to jest?

Fotografia produktowa, zwana także reklamową, to sztuka mająca na celu wykonywanie wysokiej jakości zdjęć, które wzbudzą zainteresowanie konsumentów i zachęcą do zakupu prezentowanego produktu. Nieprzeciętne zdjęcia to klucz do sukcesu każdego sprzedawcy.

Pojęcie fotografii produktowej nie dotyczy jednak tylko przedsiębiorców, którzy na co dzień zajmują się szeroko pojętym handlem. Poszczególne kwestie coraz chętniej zgłębiają użytkownicy, którzy sporadycznie wystawiają coś na sprzedaż w sieci – używaną odzież, książki czy meble. Już elementarna wiedza w zakresie fotografii produktowej przełoży się na większe zainteresowanie ze strony kupujących, przyspieszając każdą transakcję.

Odbitki

Fotografia produktowa – ustawienia aparatu

Mówi się, że do zrobienia profesjonalnych zdjęć potrzeba dobrego (i drogiego) sprzętu. Za chwilę raz na zawsze obalimy ten mit, zwracając uwagę na umiejętności, nie zaś na markę aparatu. Oczywiście doświadczenie robi swoje, jednak i początkujący sprzedawca przy odrobinie sprytu i pomysłowości będzie w stanie ciekawie zaprezentować swój produkt.

Fotografia produktowa w domu jest jak najbardziej możliwa. Podstawową zasadą w przypadku większości produktów jest zachowanie białego tła. Podkreśli to atrakcyjność produktu i umożliwi dostosowanie światła. Wystarczy brystol lub karton, niekiedy najlepiej sprawdzi się namiot bezcieniowy, który można nabyć za kilkadziesiąt złotych na Allegro. Należy unikać fotografowania w świetle dziennym – swoje zadanie o wiele lepiej spełnią lampy studyjne (wystarczą dwie w przypadku niewielkich przedmiotów – jedna do oświetlenia tła, druga od góry).

Jeśli chodzi o ustawienia aparatu – aby uzyskać najlepszą ostrość i jakość obrazu, należy ustawić jak najmniejsze ISO, przysłonę natomiast ustawić na środkową wartość (f8, f11 lub f16). W kwestii samego oświetlenia warto zwrócić uwagę na wykorzystanie błysku. Przy fotografii produktowej czas takiego naświetlania powinien wahać się między 1/160 a 1/200.

Ustawienia aparatu

Fotografia produktowa w plenerze

Sztuka rządzi się własnymi prawami. Warto wychodzić poza utarte schematy dla uzyskania ciekawych rezultatów. Fotografowanie produktu w niestandardowym otoczeniu z pewnością podniesie jego atrakcyjność. Środowisko naturalne to wdzięczne tło dla większości przedmiotów, lecz, podobnie jak domowe studio, wymaga odpowiedniej kompozycji, oświetlenia i ustawień aparatu. Fotografując małe przedmioty można użyć trybu makro, który świetnie wyostrzy cały kadr i wyeksponuje każdy szczegół.

Dopiero rozpoczynasz fotograficzną przygodę? Możesz na bieżąco śledzić swoje postępy, wywołując odbitki w dużym formacie, które najlepiej uwypuklą ewentualne niedociągnięcia. Jeśli będziesz gotowy na prawdziwy test swoich umiejętności, wykonaj najlepsze zdjęcia, a następnie wywołaj odbitki panoramiczne. Teraz samodzielnie możesz ocenić, czy to najlepszy czas na wykonywanie profesjonalnych zdjęć produktowych i odpowiedni moment na przekucie swojej pasji w źródło zarobku.

Fotografia

 

Oceniło nas już 7420 osób. Otrzymaliśmy od nich: 4.8 pkt. na 5 możliwych. Dziękujemy za twoją ocenę.